Методична скарбничка
Пам`ятка як засіб формування компетентної особистості
Мистецтво навчання не потребує нічого іншого,ніж умілий
розподіл часу, предметів і методу.
Я. А. Коменський
В арсеналі кожного вчителя є чимало методів, прийомів і форм навчання, які він застосовує для формування низки компетенцій учня: ціннісно-змістової,загальнокультурної, навчально-пізнавальної, інформаційної, комунікативної, соціально-трудової, компетенції особистісного самовдосконалення. Усі разом вони складають таке поняття, як компетентність.
Формування компетентної особистості – актуальна проблема для сучасної освіти. Завдання вчителя – сформувати компетентну особистість, а значить – сприяти успіху учня в стінах школи і по її закінченні в життєвому просторі.
Пам`ятка – вербальна модель прийому навчальної діяльності, тобто словесний опис того, як слід виконувати те чи інше завдання. Використання пам`яток на уроках української та зарубіжної літератури сприяє створенню умов для розвитку і самореалізації школяра,засвоєння ним продуктивних знань, умінь, створює ситуацію успіху. Потреба в їх використанні на уроках не відпала з упровадженням інноваційних технологій.
Будь-яка творча робота повинна відповідати певним вимогам. Ці вимоги й закладені в пам`ятках, др. яких ми часто забуваємо звертатися, бо вважаємо, що це – пережиток минулого. Виявляється, що систематичне ефективне використання вчителем і школярем відповідної пам’ятки на уроці - запорука успіху учня! Цей прийом є одним із ключових засобів формування компетентної особистості.
Не забуваймо звертатися до пам`яток !
Як написати твір-роздум
Твір-роздум – це зв’язний текст, у якому в логічній послідовності передано думки, міркування як доказ чи пояснення чогось, робляться відповідні висновки.
Основними ознаками такого твору є:
1) наявність провідної ідеї;
2) наявність тез;
3) достатність аргументації, що доводить тезу;
4) логічна послідовність розташування матеріалу в роботі;
5) висновки.
Пам`ятка
Основні вимоги до учнівського твору
1) завжди обирай тему не найлегшу, а ту, яка тебе найбільше цікавить і хвилює.
2) Добре подумай над темою майбутнього твору. Визнач, який обсяг матеріалу охоплює вона, не пиши зайвого, слідкуй за влучністю використання слова.
3) Визнач основну думку свого твору і намагайся провести її через усю роботу.
4) Склади чіткий план. Пишучи твір, дотримуйся його.
5) Тему розкривай глибоко і всебічно. Використай потрібний ілюстративний матеріал і влучно цитуй. Не обтяжуй твір великою кількістю цитат.
6) Дотримуйся послідовності у викладі своїх думок.
7) Висловлюй своє ставлення до того, про що пишеш, роби власні висновки й узагальнення.
8) Дотримуйся пропорційності частин твору.
9) Пиши охайно, грамотно, не забувай про абзаци.
10) Бажано дібрати до твору епіграф
Структура твору-роздуму:
І. Теза
ІІ. Аргументи
1доказ
2доказ
3доказ
ІІІ. Висновок.
Доказами (аргументами) можуть бути:
а) приклади з літератури чи інших видів мистецтва;
б) приклади з історії, суспільно-політичного чи власного життя.
Характерні слова й вирази у творі-роздумі
- Я вважаю…
- Мені здається, що…
- На мою думку…
- На моє переконання…
- Я так вважаю, тому що…
- Чому я так думаю? Тому що…
- Аргументом на користь моєї думки може бути те, що…
- До того ж…
- Довести своє твердження я можу такими аргументами:
- По-перше, …, а по-друге,…
- На користь моєї думки можу навести такі аргументи:…
- Моє переконання ґрунтується на тому, що по-перше,…
- А по-друге,…
- Хоч моя думка, можливо, видається дивною, спробую переконати вас такими аргументами:…
- Отже,…
Немає коментарів:
Дописати коментар